waleed montasser
طرح البحر ..شارك براحتك..المدونه مدونتك
طرح البحر..اوعى تغير المدونه


Sunday, August 26, 2007

مابحبش اعيش فى الوهم


















مابحبش اعيش فى الوهم
واتعلق بامال دايبه
مابحبش اقول انا هبقى و هبقى
وهبقى وهبقى وهبقى
خلصت خلاص المعهد
و يا دوب لسالى الجيش
و يا اما البس زى احمد
و يا اما اخرج و ماجيش
و اول ما رسالى على بر
هبدأ ادور على شغله
و اللى ماكنتش برضاه
و اللى ماحبتش اشتغله
دلوفتى خلاص هرجعله
علشان يسمح و اشتغله
و انعب و اشوف الويل
و املى بدمعى المناديل
و الشغل بذمه و جد
منا شغال صبح وليل
و اول بقى ما امسك قرش
و افتح مطعم ابو كرش
و المطعم هيكسبنى
و يجيبلى فلوس بالكوم
فاقرر انى اتجوز
و اكمل نص الدين
افرح بمراتى شويه
و اجيب عيل و اتنين
و يروحو مدارس خاصه
بس بعربيه دادى
منا لو عزيت على نفسى
عمرى ماعز على ولادى
و اول ما يخشو الجامعه
اعمل حفله انما ايه
و اول واحد يتخرج
يمسك احدى الشركات
يتدوك فيها شويه
عقبال م التانى يتخرج
امسكه شركه اخوه
و عشان البكرى اتدوك
يمسك مجموعه ابوه
و نشوف للواد ده عروسه
من بدرى زى ابوه
و نشوف للتانى عروسه
يتجوز زى اخوه
و ابقى اطمنت عليهم
والدور و الباقى عليهم
و ابدأ افضى انا للحجه
و هنطلع عمره و حجه
و ارتاح بقى و مليش حجه
و ابقى عملت اللى عليا
و من حقى ارتاحلى شويه
و انا هبدأ فى الحكايه دى
من بكره ان شاء الله
لأ هبدأ من دلوقتى
و أهو كله بأذن الله
بس اسحب ورق المعهد
و اعرف موقفى م الجيش
بس اسحب ورق المعهد
و اعرف موقفى م الجيش
مابحبش اعيش فى الوهم
و اتعلق بامال دايبه
مابحبش اقول انا هبقى و هبقى
وهبقى وهبقى وهبقى
مابحبش اعيش فى الوهم




محمد شلبى


19 comments:

tar7elba7r said...

بجد بجد مابحبش اعيش ى الوهم

badwy said...

حلوه حلوه حلوه
جوه الجوووووووووووووووووووون
يخرب بيتك يا بنى

احنا كلنا مابنحبش نعيش فى الوهم

جامده

badwy said...

حلوه
و اللهى حلوه

zizi said...

هقولك ايه
لو قلتلك حلوه بش هبقى بظلمك

تحفه
ملهاش حل
جامده

tar7elba7r said...

الف شكر على الكلام الحلو ده
و ربنا يخليكو ليا

fathy said...

الله
بتجيب المواضيع دى منين
حلوه اوى بجد واللهى

tar7elba7r said...

بسرقها من و احد صاحبى
هبقى ادلك عليه
طالما عجبتك
بس ماتقولش لحد
قشطه يا فتحى

4Rasoul Allah said...

حلوه اوي يا محمد والكلام اللى فيها لايق على دفعتنا كلها
بس يارب احلامك دي تتحقق ومتبقاش وهم

tar7elba7r said...

مين دى اللى تتحقق
انا بهزر يا حوده
بهيس
بحلم
ما هو احنا ماعدتش لينا غير الحلم

Lemonada said...

جميل خالص
بس ممكن يكون عندك طموح في حاجة
الطموح مش وهم
وتشتغل عشان توصل لطموحك الي هو هدفك في الحياة
ولا اي

gohayna said...

جميله اكيد

بس فيه حجات من الي قلتها متعتبرش وهم

ممكن تتحقق بصعوبه شويه

لكن مش واهم علي الاخر يعني

ربنا يسعدك ويحققلك كل ما تتمني يارب


تحياتي ليك جدا

tar7elba7r said...

يا بنتى انا عارف
بس بهزر
انا يادوب لسه مخاص معهد السنه دى
يوووووووه
يعنى حلنى بقى
و على فكره انا متفائل جدا
بس بحب اهزر
و مابحبش اعيش فى الوهم

tar7elba7r said...

الكلام اللى فات ده كان ليكى يا
جهينه

tar7elba7r said...

اما احلى كوبايه عصير فى المدونات
انا عايز اقولك
انى عندى طموح
بس فى القصيده دى انا شطحت شويه
لأ كتير
و شكرا على كلامك

محمد فاروق said...

كانت حلوه اوىىىىىى
لما سمعتها منك فى الندوه
امسيه نقابه التطبقيين
حلوه اوى

tar7elba7r said...

فعلا
كانت ندوه حلوه اوى اوى اوى
ما انت كنت معايا يا روقه

العراف said...
This comment has been removed by the author.
العراف said...

حلوه اوى تسلم يا شلبى وابقى زرنى مستنيك

tar7elba7r said...

جايلااااااااااااااك يا معلم